Kézikönyv - nem csak - Testépítőknek

 
Könyvek/Magazinok Kézikönyv - nem csak - Testépítőknek
Ár: 4 990 Ft
Nem rendelhető!


Termékleírás összecsukása »

Kézikönyv - nem csak - Testépítőknek

Egy könyvet jómagam először a borítója alapján ítélek meg. De bele is kell lapoznom mert bármelyik borító takarhat „ronda és finom” vagy „nem minden arany ami fénylik” típusú könyvet.

Kézikönyv - nem csak - Testépítőknek

/Eszteró Zsolt írása/

Egy könyvet jómagam először a borítója alapján ítélek meg. De bele is kell lapoznom mert bármelyik borító takarhat „ronda és finom” vagy „nem minden arany ami fénylik” típusú könyvet.

A könyv első ránézésre jó. Jó vastag! Az első rész az anatómiára tér ki. Ez tetszik, ezt szeretem. Szó esik a csontokról az izmokról. A „pszihológiai hadviselés” a következő fejezet. Erre is szükség van! Azután a fő téma. TÁPLÁLKOZÁS! Előbb az alapfok majd a felsőfok. Az alapfok elmagyarázza a vitaminok és ásványi anyagok feladatát és szerepét, a fehérjékről, szénhidrátokról és a zsírokról kapunk információt egyszerűen, érthetően megfogalmazva…
Jönnek az egészséges ételreceptek. Itt nem minden volt számomra érthető és elfogadható. Az „ajánlott ételek” listájára felkerült pár, általam még nem ismert vagy nem ajánlott étel (…a „light májast” például nem tudom hová tenni, pedig elég sűrűn járok disznóvágásra… hmm, talán „reform sertésből” készült).

Ezután a szerző nagyon komoly témát feszeget (2 oldalon keresztül): DROGOK! Miután megtudjuk hogy ezekhez a szerekhez nem szabad és nem is érdemes nyúlni, betekintést nyerünk a gyakorlatok széles arzenáljába (…kb. 150 oldalon keresztül). Talán ez a könyv leghasználhatóbb része :(

„Pár”oldalon keresztül megtudhatjuk hogyan kell edzenünk, amennyiben nem a „testépítés” a célunk hanem saját sportágunkon belül szeretnénk jobb eredményt elérni a súlyzós edzés segítségével. Híres sportolók vallanak az edzés hasznosságáról és árulnak el „kulisszatitkokat” saját edzésükről.

Ezután jön az a rész ami nekem a „legjobban” tetszett a könyvben. FARKAS JANI osztja meg velünk a titkait az IGAZI TESTÉPÍTÉS terén. Az még nem is zavarna annyira hogy JANI minden egyes gyakorlatnál belenéz a kamerába (…ezzel elrontva a kép „valódiság” hatását), de amikor odaértem ahhoz a részhez ahol a helyes guggolás végrehajtását mutatja be… majdnem lehidaltam! Így nem szabad végezni a gyakorlatot! Még az igazán kezdők között is alig találni olyat, akinek magyarázni kellen, hogy miért (…a hátnak mindvégig egyenesnek kell maradnia, ammennyiben nem akarunk pár edzés után a sebészeten kikötni)!
Bízzunk benne, hogy szakírónk ilyen éles kritikája csupán a szerkesztőkre, a képválogatók hibájára, és nem a jóindulatú és hozzáértő szerzőkre, valamint a pózokat bemutató sportolóra vonatkoznak. (A szerk. megj.)

És végül a pózok bemutatása. (Ne haragudj Jani!) Az „alapállás oldalról” pózoknál a két lábnak egymás mellett kell lenni! Emberünk a legtöbb póznál asszimetrikusan pózol! Szerintem ezeket a pózokat ne vegyük át „egy az egyben”. Végül a „sérülések”. A „light májas” és a guggolás után jó eséllyel pályázhatunk rá.

Az utolsó rész „építő jellegű” kritikájától eltekintve a könyv sok hasznos információt ad, elsősorban olyan sportolóknak, akik a súlyzós kondicionálást nem a versenyszerű testépítés, hanem a saját sportáguk megalapozása miatt kezdték el. Talán éppen emiatt lenne igen fontos, hogy a következő kiadásnál kicsit jobban ügyeljenek a szerkesztők az apróbb részletekre, hogy a magamfajta (Eszteró Zsolt, fitness és testépítő bajnok - a szerk. megj.) emberek ne tudjanak belekötni.

Jó olvasást!
/ sztereó /

Termékleírás összecsukása »


Kérdések


Vevővélemények