Sport-kiegészítők

Mit jelent az, hogy sport-kiegészítők?

Mindent, ami máshová nem sorolható, röviden szólva. Olyan kiegészítők ezek, melyek valamilyen módon hozzásegítenek az edzésteljesítményed maximalizálásához, de nem tartoznak szorosan egyik nagy csoportba sem. Tehát nem edzés előtti készítmények, nem fehérjék, tömegnövelők, vitaminok, vagy más, jól meghatározott csoport tagjai. Egyik-másik azonban óriási segítség lehet számodra, a sportágadtól függően.

Sport-kiegészítők jellemzése

Sport-kiegészítők a webáruházunkban

Sport-kiegészítők - mennyire szükségesek?

Fehérje vagy tömegnövelő és vitamin - ezek a kötelezők. Ezt sok helyen leírtuk már. Az itt található kiegészítők inkább afféle extrát jelentenek - más kérdés, hogy egyik-másik többet képes segíteni, mint elsőre hinné az ember. Lássuk szépen sorban, címszavakban a kategória főbb szereplőit!

Beta alanine

Talán ezt tudjuk legjobb szívvel javasolni mindenkinek, aki valaha megtapasztalta már, milyen is az, igazán besavasodni edzésen. A Béta-alanin pontosan ebben segít - kitolja, későbbre teszi azt a pontot, amikor úgy igazán beégnek az izmaid. Pár hét szedés után érezhető lesz a különbség, tapasztaltuk magunk is!

HMB

A HMB egy nagyon jó kiegészítő, rendkívül anabolikus hatású, azaz kiváló izomépítő hatása van - amennyiben megfelelő mennyiségben használod. Minimum napi 3 gramm ez a mennyiség, azonban a saját tapasztalataink szerint ennek a duplája vagy triplája az igazán ütős mennyiség.

ZMA

A ZMA-t elsősorban a szervezet saját tesztoszteron termelésének serkentésére szokták használni. Tipikusan lefekvés előtt alkalmazandó kiegészítő, és tulajdonképpen három hatóanyag, a cink, a B6 vitamin és a magnézium kombinációjából áll. Hatékonysága erősen egyénfüggő, de különösen 30 éves kor felett megér egy próbát.

GABA

A GABA nagyon leegyszerűsítve egy elalvást segítő hatóanyag. Lefekvés előtt 20 perccel beszedve hozzásegíthet minket a mélyebb alváshoz. A GABA egy aminosav, mely az agy dopamintermelését serkenti. A tapasztalatok alapján segíti a test ellazulását, és az izmok regenerálódását, valamint segít enyhíteni a stressz káros hatásait.

Antikatabolikus készítmények

Ebben a csoportban olyan készítmények vannak, melyek elsősorban a katabolizmus elleni harcban lehetnek hasznunkra, pl a kortizol hormon szintjének csökkentésén keresztül. Ez NEM azt jelenti, hogy más kiegészítők nem alkalmasak, vagy akár alkalmasabbak erre - gondoljunk csak a BCAA vagy glutamin aminosavak ilyen irányú hatásosságára, vagy a karnitin regenerálódást segítő hatására - azonban ezeknek a termékeknek ez az elsődleges, és gyakran egyedüli céljuk és hasznuk. Javaslatunk az, hogy ezeket tényleg csak akkor vesd be, ha már minden alap kiegészítővel el vagy látva!