Pulzusmérők, pulzusmérő óra

Pulzusmérő óra

A hatékony edzés érdekében nélkülözhetetlen az edzés intenzitás ellenőrzése. Pulzusmérő óra segítségével könnyedén nyomon követhetjük az erőfeszítés mértékét, változó fittségi állapotunkat. Pulzuskontrollal elkerülhető a szervezet túlzott terhelése vagy épp ellenkezőleg, az elégtelen munkavégzés. A kínálatban megtalálhatók Timex pulzusmérők, Beurer és Polar órák, pulzusmérő órák futáshoz, kerékpározáshoz és még sok más praktikus kiegészítő.

Mért hasznos a pulzusmérés?

Pulzusmérő órák webáruházunkban

Mért hasznos a pulzusmérés?

Bármi motiváljon is edzéseink során, legyen a cél izomtónus-, állóképesség növelés, súlycsökkenés vagy egyszerűen szeretnénk jobb formába kerülni és azt megtartani, a hatékony munka érdekében nélkülözhetetlen az edzés intenzitás ellenőrzése. Pulzusmérő órával könnyedén nyomon követhetjük az erőfeszítés mértékét és változó fittségi állapotunkat. Azért is hasznos a pulzusmérés, mert így elkerülhető a szervezet túlzott terhelése vagy épp ellenkezőleg, az edzés céljához képest elégtelen munkavégzés.

A pulzusmérés objektíven tárja fel az aktuális fizikai állapotot. A pulzusszám az edzés intenzitásának személyre szabott és megbízható jelzőszáma, belső és külső tényezők együttesen hatnak rá. Edzés során több szubjektív dolog jelezi azt, hogy a szervezet hogyan reagál a gyakorlatokra, de egyik sem megbízható annyira, mint a pulzusszám, ezért hasznos a pulzusmérés.

Pulzusmérő órák típusai

A pulzusmérő óra egy csuklóra csatolható órából és egy kényelmes mellkasra rögzíthető jeladóból áll, ami EKG pontossággal mér és továbbítja az adatokat. Különböző pulzusmérő órák léteznek, egyes típusok változatos, a sportot támogató funkciókkal rendelkeznek. Léteznek pulzusmérők eltérő memóriakapacitással különböző árkategóriákban, sportos vagy exkluzív kivitelezéssel, speciális típusok futáshoz, kerékpárosoknak, úszáshoz -vízi sportokhoz, a fitness szerelmeseinek, fogyni vágyóknak, edzőknek és mindenkinek, aki óramű pontossággal és hatékonyan akar edzeni.

Kinek ajánlott a pulzusmérő óra?

  • Amatőr sportolóknak, akik hatékonyan akarnak edzeni.
  • Rekreációs céllal edzőknek, akik szeretnének biztonságos és optimális edzésintenzitással, egészségmegőrző céllal edzeni.
  • Azoknak akik szeretnék figyelemmel kísérni az aktuális edzés intenzitását és hosszabb távon a teljesítményük alakulását.
  • Fogyni vágyóknak, akik zsírégető zónában szeretnének edzeni és céljuk megvalósításához fontos a kalóriaszámlálás.
  • Profi sportolóknak, akiknek folyamatos és pontos visszajelzés kell a teljesítményükről.

Pulzusmérő órák sportoláshoz

A pulzusmérő óráknak több sportolást támogató funkciója van, kifejezetten vannak olyan órák például, amik futáshoz, úszáshoz lettek megalkotva. Céltól függően érdemes órát választani, mérlegelni kell milyen információkat szeretnénk megtudni az edzésről és a szervezetünkről. A legtöbb óra Carvonen egyenlettel határozza meg a maximális pulzusszámot (220-életkor), nem vesz figyelembe más összetevőt, ami miatt egy adott edzészóna akár 10-15 bpm-el is eltérhet fáradtság vagy például lappangó betegség esetén. Különböző intenzitású edzések eltérő hatással vannak a szervezetre, ha nő a szervezetet érő terhelés, a szívfrekvencia úgy lesz egyre szaporább. A szívfrekvencia változása pontos visszajelzést ad arról, hogy milyen mértékű terhelés éri a szervezetet, ezért kifejezetten hasznosak a pulzusmérő órák sportoláshoz.

Pulzusméréses edzés

A pulzusméréses edzés egy hatékony módszer a fejlődés mérésére és az edzések intenzitásának meghatározására. Pulzuskontrollal el lehet kerülni a sérülést, a túledzést és a puhánykodást az edzőteremben. Kezdő sportolóknak segít az edzés intenzitását beállítani, így elkerülhető a kezdeti túl erős kezdés és annak következményei (sérülések, túledzettség, kiégés). A fizikai állapotra külső és belső tényezők is hatással vannak, pulzusmérő órával megvalósítható az, hogy az aktuális állapothoz mérten a legjobbat hozzuk ki magunkból. Segít kivédeni a klasszikus "megrekedés egy szinten" jelenségét, ezért haladó és profi sportolóknak is bevált eszköz a fejlődés folyamatos fenntartásához.

Pulzusmérés edzés közben

Céltól függetlenül lehetővé teszi, hogy végig a megfelelő intenzitással eddz. A pulzusmérés edzés közben azonnal információt ad arról, hogy szükség van-e az intenzitás növelésére vagy csökkentésére. A pulzusmérő órák könnyen kezelhetők a mozgást nem akadályozzák gyakorlatilag bármilyen sportághoz használhatók.

Pulzusmérők a futáshoz

Komoly támogatást jelentenek a pulzusmérők a futáshoz, segítenek tartani a célnak megfelelő pulzustartományt, az edzések intenzitása folyamatosan nyomon követhető. Zsírégetéshez, aerob edzéshez más tartományban kell edzeni mint az állóképesség és a kardióvaszkuláris rendszer fejlesztéséhez, ahhoz inkább kardió edzés való. Futásnál a pulzus mérése legalább olyan fontos adat mint a sebesség és útvonal mérése, nagyon sok információt ad az aktuális edzettségi állapotról. Léteznek pulzusmérők kifejezetten futáshoz, a pulzus mérésénél ezek az órák jóval többet tudnak. Bizonyos típusok nemcsak a távot, hanem az emelkedés és ereszkedést és képesek mérni, több futást támogató funkciójuk van, például lépésszámlálás, céllépés, céllépés riasztás, futás ütem és átlagos lépés hossz, sebesség kijelzés, átlagos pulzusszám stb.

Pulzusmérő órák kardió edzéshez

A pulzusmérés vagy pulzuskontrollos edzés stabilan mutatja, hogy milyen tartományban folyik az edzés, célirányos edzés nem létezik a pulzus ellenőrzése nélkül. Aki komolyan gondolja annak idővel mindenképpen szüksége lesz ilyen órára a kardió edzéshez. Minden ember máshogy reagál egy adott terhelésre, de a pulzusmérővel pontosan meghatározható a kardió célzóna.

Pulzusmérők aerob edzéshez

A pulzusmérők aerob edzéshez egy hatékony eszköz. Segít az edzés megfelelő intenzitásának meghatározásában. Gyakran előfordul a fogyni vágyóknál edzéseken, hogy kiesnek a számukra megfelelő aerob zónából és végül, kudarcba majd kiégésbe fullad a sportolás. Nem beszélve arról hogy ugyanaz az edzés más-más hatással van két emberre, nincs univerzális edzésterv ami mindenkinek ugyan úgy hatásos lenne. Pulzusmérők segítségével pontosan lehet tartani a megfelelő intenzitást az aerob edzéshez.

Miért van szükség pulzusmérő órára?

A pulzusmérő óra a pulzust méri, a komolyabbak EKG pontossággal. Sokak összekeverik a pulzust az ütőereken mért érveréssel, de a két dolog nem ugyan az. A pulzusszám vagy szívfrekvencia, az egy perc alatt mért szívverések számát jelenti. A pulzusmérő órák a bőrön keresztül elektromos jelátvitellel működnek és a szívizom összehúzódást előidéző elektromos ingerek számát mérik és pontos adatot adnak. Ezzel szemben a nyakon vagy csuklón mért pulzusszám a szív által előidézett kilökött vérhullámok száma, nem ad pontos értéket a tényleges szívösszehúzódásokról, ezért nem alkalmas a teljesítmény meghatározására.

Pulzusmérő óra használatával járó előnyök

  • Azonnali visszajelzést arról, hogy célunknak megfelelő pulzus célzónában vagyunk-e
  • Néhány adat megadása után a testfelépítésünknek, korunknak, fizikai állapotunknak megfelelő célzónát alakíthatunk ki és segít megtartani az edzés végéig
  • Visszajelzéseket küld a fejlődésről
  • Méri a maximális pulzusszámot és jelez ha túl magas a pulzus
  • Támogatja az általános állóképesség fejlesztését és segíti a felépülést
  • Több a sportolást támogató funkciója van, amivel hatékonnyá és élvezetesebbé teszi az edzés.
  • Praktikus, gyakorlatilag minden sportághoz használható.
  • Értékelést ad a fejlődésről és figyelmeztet a túledzésre.
vissza az oldal elejére >>>