Okosan a zsír ellen!

 / 4.6
Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Jó eséllyel mindenkinek, aki ezzel a sporttal foglalkozik, foglalkozott vagy akár csak köszönőviszonyba került, az az egyik (talán nem is titkon) dédelgetett álma, hogy a lehető leggyorsabban sikerüljön elérni az áhított célt: mégpedig a jó fizikumot.


Persze nagyjából tudjuk, hogy ez nem megy egyik napról a másikra: tisztában vagyunk vele a legtöbben, hogy a fogyáshoz vagy az izmosodáshoz nagyjából mennyi idő kell, de az ember már csak ilyen... Gyorsan akarunk eredményt. Ja, és lehetőség szerint minél kisebb erőfeszítéssel, ha megoldható.

Ugyanakkor ha zsírégetésre adjuk a fejünket, akkor nem árt azzal is tisztában lennünk, miről is szól ez a dolog elsődlegesen. Kalóriadeficit... A meló kevésbé kellemes része. Hiszen ahhoz, hogy beindíthasd a fogyást, kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amit elhasználsz napi szinten. Amíg ez nem teljesül, addig aztán várhatsz te arra, hogy csökkenjen a súlyod... Ez az első és legfontosabb tényező.

Persze ezután jönnek még apró problémák, miszerint az sem mindegy, hogy ezt az étrendet (mert ugye meg kell tervezni, hogy egy nap mit ehetsz és mit nem) milyen tápanyagokból rakod össze... Magyarán szólva, nem elég keveset enni, még azt is meg kell válogatnod, hogy mi az a kevés. Mindezek fényében jelentsük ki bátran: a zsírégetés nagy szívás!

Viszont ha okosan, terv szerint cselekszünk (márpedig ez vezet a lehető leggyorsabban jó eredményre), akkor a diétának nem feltétlenül kell a szenvedésről és a lemondásokról szólnia: ha ésszerű keretek között gondolkozol, akkor az előbb-utóbb jelentkező éhségérzetet elodázhatod. Másrészt pedig nem csak a tápanyagmennyiség csökkentése az egyetlen út, ha súlyt akarsz veszíteni. Növelheted a tested kalóriafelhasználását is. Ennek is lehet az az eredménye, hogy kalóriadeficitbe kerülsz!

Zsíranyagcsere és vércukorszint tuning!

Természetesen a leglátványosabb és legérezhetőbb hatással a termogén zsírégetők bírnak, ezzel kár is vitatkozni. Ha azonban már egy erősebb kávétól is jojózik már a szemed, akkor az ilyen készítményeket nem Neked találták ki: jó eséllyel érzékeny vagy bármilyen stimulánsra. Ilyenkor jöhetnek számításba "lassú víz partot mos" jelleggel olyan okosságok, amik közvetetten növelik a napi kalóriafelhasználásodat.

Itt jön képbe a CLA. Ez ugyanis egy olyan speciális zsírsav, melynek segítségével arra tudod ösztökélni a szervezeted, hogy a kalóriadeficitet (amit ugye az étrendeddel már elértél) a tested a saját zsírraktáraiból energiát nyerve tudja korrigálni.

Azt már csak mellékesen jegyeznénk meg, hogy a CLA nem csak a zsíranyagcserét hivatott javítani: ugyanis a vércukorszintre is kifejezetten jó hatással van, így az éhségérzetedet is segít kordában tartani. Ez a kettő együtt azért diétában elég jó deal, aki átélt már hasonlót, az tudni fogja mekkora segítséget jelent ez - diétában nagyon hasznos társ, ha méltó utódot szeretnél a termogén zsírégetődnek a karnitin mellé, akkor jó helyen jársz!


Kapcsolódó cikkek
CLA
Mi az, amit a szedésével elérhetsz? * Rákellenes hatás A CLA számos ember- és állatkísérletben a rák minden stádiumában (és a megelőzésében is) jótékony hat...
Ha zsírégetőkről van szó, mindenkinek az L-karnitin jut eszébe, ami ugyan nagyszerű dolog, de nem mindenkinek jön be eléggé. Ebben a cikkben egy kevésbé ismert,...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!