Nyírfacukor

Nyírfacukor, a természetes cukor

Édesen egészséges

A nyírfacukor fehér, édes, kristályos szénhidrát, amely egy természetes cukorféle. Íze, megjelenése azonos a hagyományos kristálycukoréval, viszont az emberi szervezetre gyakorolt élettani hatása épp az ellenkezője. A nyírfacukrot a múlt század elején nyírfából állították elő Finnországban, elsőként a világon. A nyírfacukor amellett, hogy természetes és élettanilag kedvező hatású, nélkülözi a cukor és a mesterséges édesítők mellékhatásait. Felfedezhető zöldségekben, gyümölcsökben, gabonafélékben, sőt még az emberi testben is. Édesítő hatása nagyon hasonló a répacukoréhoz, de csupán kétharmad annyi energiát tartalmaz. A nyírfacukor fogyasztása nem vezet elhízáshoz, jótékony hatással van fogainkra, lúgosítja szervezetünket, nem kell inzulin a hasznosításhoz, gyorsítja az emésztési folyamatokat és segíti a kiválasztást.

Fogyókúrázóknak

A nyírfacukor ajánlható diétás ételek készítésére, fogyókúra esetén az ételek édesítésére. A hagyományos cukrokkal szemben, csak fokozatosan emeli a vércukorszintet, így nem készteti a szervezetet felesleges inzulintermelésre. Ez elősegíti az étvágy csökkenését és késlelteti az éhségérzetet. Mindezek mellett nem nyújt táptalajt számos baktériumtörzsnek és gombának, ezért összességében csökkenti a cukor és szénhidrát iránti vágyat.

Sportolóknak, testépítőknek

A nyírfacukor fogyasztása javítja a szervezet általános sejtszintű anyagcseréjét. Olyan lassú felszívódású energiaforrásként van jelen az emberi szervezetben, amely jótékonyan hat a hosszú távú sportteljesítményre. A nyírfacukornak csak a 25%-a szívódik fel szénhidrátként, a továbbiakból zsírsavak képződnek, amely a szervezet számára egy inzulin-független energiaforrást jelent. Nagyon lényeges tulajdonsága, hogy elősegíti a testzsír sportolás közbeni hasznosulását, stabilizálja az inzulin és vércukorszintet a szervezetben.

Diabétesz, cukorbetegség

A diabéteszesek is fogyaszthatják: lassabban szívódik fel, mint a hagyományos cukor és emiatt nem okoz hirtelen vércukor emelkedést vagy hiperglikémiát.

Fogszuvasodás

35 év klinikai vizsgálatai igazolják, hogy a nyírfacukor akár 80%–kal tudja csökkenteni a fogszuvasodás valószínűségét.

Az esti fog és szájápolást követően alkalmazott nyírfacukor ápolja és védi a fogakat és a fogínyt, vagyis szemben a cukorral, kifejezetten jótékony hatása van, ha éjszakára a fogakon és a szájban marad. Alkalmazásával sikeresen lehet küzdeni az apróbb fogszuvasodási foltok állapotának visszafordításában, illetve képes megállítani a fogszuvasodás folyamatát és erősíteni a fogzománcot.

Candida

Kísérletek bizonyítják, hogy az általánosan fogyasztott hagyományos cukrokkal ellentétben a nyírfacukor gátolja a candida fertőzésért felelős gomba szaporodását.

Terhes és szoptatós nők

A nyírfacukor nem csupán biztonságos a terhes és szoptatós anyák esetében, hanem 80%-al csökkenti annak valószínűségét, hogy az első két évben a fogszuvasodásért felelős baktériumok fertőzzék gyermeküket.

Biztonság

A nyírfacukornak, nemzetközileg igazoltan nincs egészségre ártalmas mellékhatása. Mint minden ilyen jellegű szénhidrátnak, - egyéni érzékenységi szinttől függően - ennek is lehet hashajtó hatása, azonban ez a hatás egyénenként változó. Általánosságban mondható, hogy napi 2-3 teáskanálnyi mennyiségben fogyasztva nem lehet tapasztalni semmi kellemetlen mellékhatást.

A nyírfacukor előnyei/tulajdonságai:

  • Enyhíti az éhségérzetet
  • Csökkenti a cukor és szénhidrát iránti vágyat
  • Elősegíti az emésztési folyamatokat, gátolja a székrekedést
  • Alacsonyan tartja és segít stabilizálni a vércukorszintet
  • Nem növeli a test inzulin szükségletét
  • Alacsony kalória és felszívódó szénhidrát tartalma van
  • Lassítja a fogszuvasodást, a fogkőképződést, csökkenti a lepedékképződést
  • Nem táplálja a kártékony baktériumokat szervezetünkben
  • Igazoltan használható a gombás fertőzések (pl. Candida) esetén is
  • Lúgosító, méregtelenítő hatású
  • Elősegíti a kalcium és B vitaminok felszívódását