Miért kell szaküzletben venni a táplálékkiegészítőt?

2017-01-29
 / 4.8
Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Cipő a cipőboltból, benzin a benzinkútról, nem nagy ördöngősség ez, de vannak olyan szempontok, amelyekre lehet, hogy nem is gondoltál.


A fitnesz-iparág skálája nagyon széles. Akár a felszerelést, akár a ruházatot, akár az eszközöket, akár a táplálékkiegészítőket nézzük, a spektrum hatalmas, hiszen lefeledi a hardcore bodybuildingtől a fitneszen és a fogyókúrás bohóckodáson át rekreációs - kvázi orvosi - eszközöket is.

Ebből adódik az a rohadt kellemetlen szituáció, hogy amikor meglátod a szupermarketben az olcsó vitamint vagy a tömegnövelőt, akkor két eset van: vagy valami ótvar gagyit találtál, vagy egyszerűen egy olyan terméket, amit nem neked gyártottak.

Nem kell nagy logika annak kikövetkeztetésében, hogy a például a női kencefice-bolthálózatban - ahova te is bármikor beugorhatsz fogkrémért vagy hajsamponért - nem te vagy a célcsoport a diétás turmixpor-nak nevezett frenetikus termékhez.

A titok az összetétel megtekintésében és kiértékelésében van. Ha rávetjük pillantásunkat eme kommersz termékekre, megdöbbentő felismerésekre tehetünk szert. Olyanokra, hogy az olcsó vitamin azért olcsó, mert nincs benne semmi, a diétás szuperfehérje por meg azért baromi drága, mert nincs benne semmi.

Távol álljon tőlem, hogy olyasmit sugalljak, a kommersz gyártók jól le akarják húzni a hozzá nem értőket. De közel áll.

Nyilván az átlagembereknek gyártott fingnyi vitamin kevésbé aljas, mint a röhejes összetételű “diétapor”, amelynek a fele cukor, de legalább kétszer annyiba kerül, mint egy jó minőségű tejsavófehérje és esélyesen ezért a pénzért 50%-nyi szóját kapsz. (Nem is erőlködnek a csodatermékek gyártói reklámozni az összetételt, de a dobozra kénytelenek ráírni)

Mindez azt jelenti, hogy ki kell húzni a kezünket a biliből: az átlagembernek gyártott cuccok már élből azért sem jók, mert az átlag (nem sportoló!) embernek gyártják és akkor még nem vettük figyelembe, hogy az átlagembert hajlamosak hülyének nézni.(A mai világban ráadásul fokozottan.)

Ha nem vagy tisztában a táplálkozás alapjaival, nem is érted, mi van a dobozra írva és ezzel együtt te vagy a célcsoport, mire számíthatsz?

Vannak persze egyéb kasztok.

Nagy okosság a vaterán és egyéb feketekereskedelemben megvenni a zacskós márka nélküli fehérjét hiperolcsón, mert abban legalább tuti biztos, hogy nem tejsavó fehérje van. Pár éve végeztünk tudományos kísérleteket ilyesmivel, a szuper “WPC 80” és egyéb hangzatos nevű olcsó fosokat be is mérettük. Egyik sem tejsavó koncentrátum volt, hanem gagyi ipari savópor, amelynek a beltartalmi értékei kissé mások: mivel elvileg ez lenne a tejsavó koncentrátum alapanyaga. (A tejsavó gyárak nyilván nem mindegy, milyen forrásból szerzik be.) Így lehet beszerezni a ráírt 80%-os tejsavó tartalommal ellentétben cirka 12%-os tejsavó, 75-80% tejcukor és 5% zsírtartalommal.

Aztán vannak azok a gagyi gyártók, akik silány minőséget gyártanak, de bekerülnek vele a boltokba. Az ismérv ez esetben az ár. Ha valami túl olcsó, az gyanús. A leggyanúsabb az, amikor előadják, hogy “azért olcsó, mert megspórolják a reklámköltséget”. Ebben a szakmában ez az egyik legundorítóbb és egyben legpitibb hazugság.

A legkiábrándítóbb talán az amerikai csodamárkák esete. Jó drága (mire ideér, mert kint olcsó), és azzal reklámozza a névadó sztártestépítő, hogy azért vedd meg, mert az ő terméke kurva jó. Ez majdnem szó szerint így van: semmilyen érvük nincs. Annyi eszük sincs, hogy bekamuzzanak valami olyasmit, hogy izmos szűzlányok fejték a tehenet, amiből a kinyert tejet a Sandow-szoborral köpülték addig, amíg csúcsminőségű protein lett belőle és minden dobozra miss bikini bajnokok leheltek csókot. Természetesen ezek a termékek és márkanevek nem túl sok idő múlva eltűnnek, akkora a “siker”.

A valóság az, hogy a szuper profi versenyzők a versenyzéshez értenek, nem a gyártáshoz - az egy másik szakma akkor is, ha kamuból beöltöztetnek fehér köpenybe valakit egy egy fotóra, amin elmélyülten buta arckifejezéssel nézeget egy lombikot.

Ki kell húzni a kezet a biliből: nincs olcsó megoldás, főleg nem a közértből. Nincs amerikai csoda sem. Nincs olyan piacvezető termék, amiről véletlenül nem is hallottál soha.

Ezért kell szaküzletbe menni, szakemberekhez, akik meg tudják mondani, mi neked a legjobb.

S ez nem a szöszi szexicsaj a pultból, sem a pattanásos koxmatyi, de legfőképpen nem a kamugép, aki a komoly gyártókat szarozva elődja neked, hogy az övé a legjobb.


Kapcsolódó cikkek
A tartalom: Oláh Vivien, Krizsai Adrián, Tamás Attila, Bunny a versenyzésről. ...
Felsorolni is nehéz mi mindenre használható a citrullin-malát. Bodó Imi persze megteszi és elmondja azt is, hogyan alkalmazd a legjobb hatás érdekében....
A tartalom: Horváth Magdolna fitnessmodell, Tóth Dániel, Bunny lelkizés a sportról. ...
Vidámkodásban gazdag felhúzólecke a mosonmagyaróvári Botond Fitnessben, Molnár Péter gondolatai az őszi szezonról és Csuhai János, a 2013-as év Superbody abszol...
Bohos Kornél a 2014-es Superbodyn és a Panatta gépgyár felfedezése Kathi Bécivel és Bunnyval, ahol a testépítő legendák mellett akadt 1-2 Ferrari is. ...
SOKKAL JOBBAN ÖRÜLÖK EGY ILYEN ÚJDONSÁGNAK, MINT A LEGÚJABB HIPERBEDURRANTÓ-KREATINNAK! Nem szeretjük az alap kiegészítőket annyira, mert nem járulnak hozzá kö...
A tartalom: Toldi Zsuzsanna, Bodó Imre proteinpuding, Kathi Béci-Szabó Zsolti autóbontós ámokfutása, Bunny lerántja a leplet a kamufehérjékről. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!

Kérdés
2019-06-11
Azért a szaküzleteket sem kell agyonra dicsérni. Miért? Mert 80%-ban pontosan butus szöszi csajszi vagy a szteroidhuszár koxmatyi az eladók többsége. Haverral mentünk be egyszer szaküzletbe, ő pedig érdeklődött egy protein felől, ami a polcon volt. Megkérdezte az eladó hölgyikétől, hogy izolátum, koncentrátum vagy esetleg kombinált az a fehérje (mert a dobozon nem volt ráírva egyértelműen). Erre a kisasszony azt válaszolta, hogy: "Hát.. ez vaníliás". Most gondolhatod.... :D
Én pedig egy másik szaküzletben pedig én jártam úgy, hogy megkérdeztem az eladót, a vastagkarú KondiRudit, hogy van-e kurkuma kapszulájuk. Ő pedig baromi értelmes tekintetével, visszakérdezett, hogy " Mi az a kurkuma? "

Na ezért rendelek inkább a netről. :)

válasz
2019-06-19
OMG!
Kérdés
2018-04-30
Sziasztok!

Kapcsolódik a cikkhez a kérdésem, a nagy, elismert márkanevek almàrkài pl.: BiotechUSA -protein buzz, Scitech N - full force, hogy csinálják, hogy bármilyen tàplálékkiegészìtőjük (kezdve az aminósavak, vitaminok, omega3 stb) elvileg ugyanazt tartalmazza mint a nagy márka ugyanazon terméke, csak majd' féláron?

válasz
2018-05-02
Szia!

Nos, ennek több oka is van. Közel nulla forintot kell költeni marketingre, nincs (1-2 kivétellel) szponzorált versenyzőjük, nem kell megjelenni annyi expón, nem kell bolthálózatot fenntartani (fitnesz pontok, biotech üzletek).

Megnéztük, a Full Force-nak példél 2012 óta nem volt bejegyzése a Facebookon, ez pedig azt jelenti, hogy nem kell oda egy külön csapatot minden hónapban megfizetni. Ha megfigyeled, termékfejlesztés sincs annyi, például kevesebb ízben elérhetőek ezek a termékek.

Sok esetben sajnos ki kell fizetni a márkát is, a fenti dolgok csak példák.