Építs izmokat alvás közben

2017-08-30
 / 5.0
Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Azt már remélhetőleg minden olvasónk tudja, hogy izmot nem edzés közben építünk, hanem edzés után, amikor táplálék, illetve táplálékkiegészítők formájában megadjuk szervezetünknek mindazt, amire szüksége van ahhoz, hogy regenerálni tudja az edzés alatt lebombázott izomrostokat. Egyetlen egy olyan pont van a nap során, amikor huzamosabb időn keresztül nem tudunk enni: amikor alszunk...


Aki tudja, hogy milyen fontos szerepet játszik a regenerációban az alvás, az arra törekszik, hogy 8 órát aludjon minden nap. Igen ám, de ez azt is jelenti, hogy 8 órán át semmiféle táplálékkal nem tudjuk megtámogatni éhező izmainkat.

Mi történik velünk alvás közben?

  • ekkor termelődik a legtöbb növekedési hormon
  • ilyenkor a legintenzívebb a fehérjeszintézis
  • ekkor tudja kipihenni magát az agyunk, és más szöveteink, idegrendszerünk is regenerálódik
  • lecsökken testünk energiafogyasztása

Jól hangzik, hogy a fehérjeszintézis alvás közben is megtörténik, de ezzel az a probléma, hogy ez nem az izmokban, hanem a gyomor-bél traktusban történik. Szervezetünk az izmokhoz nyúl az alvás közben, lebontja őket, hogy a gyomrunkba aminosavak juthassanak az éhezés időszaka alatt. Ezt kellene megakadályoznunk valahogy, de nyilván lehetetlen 2-3 óránként felkelni, és enni valamit, hogy védekezzünk ez ellen.

És itt jön be megint az, hogy milyen fontos a táplálkozás és a táplálékkiegészítés. Lefekvés előtt lassú felszívódású fehérjére van szükség, hogy lelassítsuk/elodázzuk a katabolikus (izomlebontó) folyamatokat. Egyénfüggő, hogy mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, de egy kutatás kimutatta, hogy folyadék formájában elfogyasztott 27.5 gramm kazeint tartalmazó táplálékkiegészítő 30 perccel elalvás előtt megnöveli az erőszintet és segíti a fehérjeépítő folyamatokat.

Miért pont a kazein?

A micelláris kazeint denaturált formában nyerik ki a tejből a gyártók, ami azt jelenti, hogy szervezetünk a kazeint nem képes azonnal megemészteni, sokkal több ideig tart megemészteni, mint a többi fehérjét. A jó kazein megemésztése és az izmokba juttatása akár 7 órába is telhet összesen – mondanunk sem kell, hogy ez tökéletes az alváshoz.

Ez még nem minden: a kazeinben sokkal több glutamin (20,5%) van alapból, mint a többi fehérjében – beleértve a tejsavót is –, ami ugye az izmok egyik legfontosabb építőköve.

2,27 kg 
 / 3.2
 
17 090 Ft

Kapcsolódó cikkek
Rövid áttekintés A kazein egy magas minőségű fehérje, melyet gyakran használnak különféle fehérjetartalmú és étkezést helyettesítő táplálékkiegészítőkben. Bár...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!