Fekvőtámasz-bak (pár)

 / 5.0 5 vélemény
Everlast Fekvőtámasz-bak pár
Ár: 6 990 Ft
Darabszám:
Kosárba teszem


Termékleírás összecsukása »

Everlast: Fekvőtámasz-bak

A fekvőtámasz az egyik legalapvetőbb általános erőnlétet fejlesztő gyakorlat. Edzőteremben, otthon, szabadban, bárhol végezhető. Azonban a csukló egy kissé természetellenes helyzetbe kényszerül a fekvőtámasz végzése során. ezt könnyedén kiküszöbölhetjük egy fekvőtámasz bak használatával!

A fekvőtámasz bak előnyei

  • Kis helyen is elfér, bárhova magaddal vihető
  • Nem kényszeríti természetellenes pozícióba a csuklódat, így a későbbi ízületi fájdalmak elkerülhetők
  • A megfelelő pozíció megválasztásával (ld lentebb a videót) akár a rúddal végezhető gyakorlatokhoz hasonló terhelést is megvalósíthatunk vele
  • Nagyobb mozgástartományt biztosít, mint a hagyományos fekvőtámasz, így nagyobb izommunkát tudsz elérni vele

A fekvőtámasz bak használata

Fekvőtámasz edzésterv fekvőtámasz bak segítségével

Lássunk egy példát arra, hogyan tudsz felépíteni egy jó kis fekvőtámasz edzést, akár otthon is.

1. Gyakorlat: fekvőtámasz szélesen

A bakot vállszélességnél szélesebb tartással helyezd a talajra. A kézfejek lehetnek egymással szemben is, de egy fekvenyomó rúd fogását utánozva is foghatod a fekvőtámasz bakot. Engedd le magad amennyire csak bírod, a törzsed legyen végig egyenes, feszes, semmiképpen se homoríts! Nyomd ki magad ugyanilyen egyenes törzzsel - mintha egy deszka lenne a hátadon. Egy egy ismétlés. Végezz 4 sorozatot, mindegyiket annyi ismétléssel, amennyit szabályosan el tudsz végezni. A sorozatok között 1 percet pihenj. Ez a gyakorlat a mellizmokat fejleszti leginkább, amellett hogy a tricepsz is kemény stimulációt kap, és a törzsizmok végig stabilizáló szerepet töltenek be.

2. gyakorlat: fekvőtámasz hagyományos tartással

Itt a bakokat kb. vállszélességben használd. A kézfejek egymással szembe nézzenek. A gyakorlat végrehajtása hasonló az előző példához, annyi különbséggel, hogy a könyököd a tartás miatt már inkább a tested mellett halad. Itt már nagyobb terhelést kap a tricepsz, de a mellizom továbbra is jelentős munkát végez. sorozat a cél, annyi ismétléssel, amennyit el bírsz végezni. A pihenő ez esetben is egy perc a sorozatok között.

3. gyakorlat: fekvőtámasz szűk tartással

Itt a bakokat a lehető legszűkebb tartással használd. A kézfejek itt megint a rúd fogását utánozzák, mintha szűken nyomnál. A gyakorlat végrehajtása hasonló az előző példákhoz, de itt a szűk fogás miatt a munka java részét a tricepszed fogja végezni. Itt is 4 sorozat a cél, annyi ismétléssel, amennyit el bírsz végezni. A pihenő sem változik - egy perc a sorozatok között.

Ez egy remek kis otthoni alapozó edzés. Ahogy fejlődsz, egyre több ismétlésre, és/vagy sorozatra leszel képes. Próbáld ki azt is, hogy emelvényre teszed a lábadat - székre, fotelre, bármire - ezzel nehezítheted a gyakorlatot, és munkára foghatod a mellizom felsőbb rostjait is.

Amennyiben még nem tudsz szabályos fekvőtámaszt végezni, úgy a térdedet letéve könnyítheted a gyakorlatot. Egy-kettőre fel tudod magad erősíteni a szabályos fekvőtámaszhoz, ha ezt az edzéstervet ilyen módon végzed

Jó edzést!

Termékleírás összecsukása »


Kérdések

Kérdés
2017-02-18
Sziasztok!

Van valami különbség ez a fajta és az "olcsóbb" változat között? Minőségileg,kivitelben,esetleg használatban vagy bármi másban?

válasz
2017-02-20
Szia!

Az olcsóbbak többsége csavarral összeszerelhető (csak 1x kell az elején összerakni). Ez egy kompakt változat, nem kell szerelni, nem tud elromlani! DE! Fontos, hogy a megfelelő pozícióban használd (képet jól megnézve először), mert ha rosszul fordítva támaszkodsz rá nagyobb testsúllyal, akkor "kiegyenesedik" a hajlata, és nem lehet visszajavítani.

Vevővélemények

Jó termék
2015-05-20
Én elsősorban nem normál fekvőtámaszhoz vettem, hanem arra, hogy a kézenállásban végzett fekvőtámaszaim mozgástartományát tudjam biztonságosan növelni, illetve hogy kényelmesebben tudjam gyakorolni az L-ülést és variációit, mindkét célra tökéletesen bevált. A bak alapja fém, de kapott egy kellemes és strapabíró szivacsozást valamint egy biztos fogást nyújtó borítást is. Elégedett vagyok vele.
Kényelmes
2017-01-30
Nekem nagyon kényelmes a fogása, és a csuklófájdalmaimat is megszüntette fekvőtámaszok után. Szőnyegen használtam ezen elég könnyen "kibillen". Ez eleinte zavart, később úgy gondoltam ez egyfajta extra, hogy a stabilizálásra is kell az izmoknak gondolni, idővel pedig teljesen megszűnt a jelenség. Mondhatjuk megtanított helyesebben (remélhetőleg) végezni a fekvőtámaszokat.
Mellbevágó
2017-09-16
Harmadik hónapja használom. Stabil, biztos fogású, tökéletes otthoni kiegészítő. A megnövekedett mozgástartományú fekvőtámasz alsó holtpontján nagyon jól nyúlnak a mellizmok! Miután kikészít, még néhány 'könnyített' fekvőtámasz bak nélkül, hadd égjen... Örülök h rátaláltam!