Edzés, regenerálódás, egyebek

 / 4.8
Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Ebben a szekcióban az edzésről, különféle edzésmódszerekről, regenerálódási praktikákról, és egyéb érdekességekről olvashattok majd.



Kapcsolódó cikkek

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!

Kérdés
2017-10-24
Sziasztok!

Jelenleg 6 éve edzek, 22 éves vagyok. Egy hónapja vagyok túl egy 3 hónapos diétán, és az a helyzet, hogy van egy kollégiumi rendezvény, ami 3 hét múlva lesz. Ma derült ki, hogy valószínűleg én indulok a fekvenyomás versenyen. Jelenleg 84kg vagyok, és 120 kg a max fekvenyomásom. Hogy tudnék ebből többet kihozni 3 hét alatt? Most kezdtem el monohidrátot enni, mellé még gondoltam HMB-t, esetleg valami valami teszto fokozót. Az edzésterv mellet érintő részén van valami tippetek, esetleg tápkieg téren? A kaja amúgy nagyjából rendben van, napi kb 3-400g ch, 150g fehérje.

Köszönöm előre is a segítséget!
J.

válasz
2017-10-30
Szia!

A kreatinnál nem igazán van jobb módszer az erő növelésére, és a HMB is jó ötlet. Egy Animal Pak még jól jöhet, hogy minden rendben legyen, pl hogy ne fázz meg a versenyre :)
Kérdés
2017-08-03
Sziasztok!
Idegbecsípődésem lett kb. egy hónapja. (nem edzés közben...) Tapaszt írt fel az orvos meg izomlazítót. Elvileg "rendbe jött". Mivel folytassam az edzést? Az biztos, hogy többet kell nyújtanom, mert azt szerintem elhanyagoltam... Mit ajánlotok? Mi az amit egyenlőre ne csináljak?
Előre is köszönöm a segítséget!

válasz
2017-08-03
Szia!

Szerintem kellő óvatossággal (alapos bemelegítés, kisebb súly és sok nyújtás) csinálhatsz bármit. Ha esetleg gebaszosnak érzed az adott pontot, akkor hagyj fel a gyakorlattal: ami fáj, azt ne csináld!
Kérdés
2017-06-15
Sziasztok !
Nekem az aerob edzéssel kapcsolatban lenne kérdésem,azon belül is a megfelelő pulzusszámmal a zsírégetéshez.
Lassan 3 éve edzek,szteroid nélkül ,szeretem minden téren átlépni a korlátaimat,de eddig soha nem végeztem aerob edzést.
22 éves vagyok, 100kg és egy kevés zsír van a hasamon,nyárra szeretnék vékonyabb derekat,formásabb izmokat.
Több helyen is utánajártam ,hogy mekkora lenne a szükséges pulzus.
Elsőnek a 220-22*0,75=145 pulzust probáltam ki,de 50 perc emelkedőn való gyors séta után szinte nem is éreztem fáradást .(igaz szedek aminosavat, zsírégetőt és 3000mg carnit edzést előtt)
Utána megpróbáltam a builderes kalkulátort,ami az életkor és a nyugalmi pulzus (75) alapján 155-170 körüli pulzust javasolt aerob célra.
Valahol 120-130 közöttit olvastam.

Szerintetek melyik a megfelelő?
Köszönöm

válasz
2017-06-22
Szia!

Az aerobnak hosszú, monoton edzésnek kell lennie alacsony intenzitáson. Hacsak nem vagy biatlonos (akiknek simán van 180-as pulzusuk is hosszú percekig), akkor 140 fölött már túl intenzív lenne a móka. Itt nem az a lényeg hogy kifáradj: ha kifáradsz, akkor jelentős az izommunka, amit a test nem tud zsírból fedezni. Lődd be a 120 környékét és 1-2 hét alatt látni fogod hogy kell-e rajta változtatni.
Kérdés
2017-04-08
Sziasztok!
Melyik kazein tatalmú fehérjét ajánlanátok estére? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy melyik étel az, amelyikből a legtöbb fehérje tud hasznosulni a szervezetünkben? A tojásnak úgy tudom 100-as a BV értéke, ennél magasabb értékkel rendelkező szilárd étel van?

válasz
2017-04-17
Szia!

Szerintem a Warrior Juice a legjobb megoldás estére, esetleg az Anabolic Whey.
100-on felüli BV-je csak a tejsavónak van, dehát az meg ugye nem szilárd kaja.
Kérdés
2017-04-06
Szia.nJelenleg itthon edzek,bar ez egyaltalan nem zavar,sot nagyon is jo!nNemsok eszkozom van de lenyeg hogy minden izomcsoportot megtudok edzeni. Azert nem al tollem tavol a testimegterheles fizikai dolgok.nNekem csak egy pofon egyszeru kerdesemlenne.nSzerinted a 6x12 ismetles nemsok?nFekvenyomo pad,egykezes sulyzok amikel edzek,mel-hat,vall,comb,alkar mindenre tudok edzeni. Kicsit bizonytalan vagyok az ismetleskel,bar neztem itt edzestervet es ha azokbol elveszek 2 gyakorlatot szerintem nemsok. Koszi a valaszt.

válasz
2017-04-17
Szia!

Ez szubjektív. Ha testrészenként egy gyakorlatot végzel 6x12 ismétléssel, az kevés. De ha 4-5 különböző gyakorlatról beszélünk, akkor sok lesz. Az izom mérete is számít: egy karnál pl. 12-14 sorozatnál nem igazán lesz szükséged többre, nagyobb izomcsoportoknál viszont 16-20 is befigyelhet akár.
Kérdés
2017-03-21
Sziasztok, 24 éves srác vagyok. Mivel tanulok, és részmunkaidőben dolgozok ezért csak időszakosan tudok edzeni. Most egy 4-5 hónapos időszak maradt ki. De mivel itt a tavasz, és a szabadidőm is engedi minden nap eljárok edzeni a szabadba, ez futás (4-5 km) és saját testsúlyos edzés. 17 éve korom óta edzek, és azóta megy így hogy hosszabb idők kimaradnak, attól függően hogy időm hogy engedi. Eddig egyszer sem fordult elő hogy fájtak volna a csontjaim, ízületeim, vagy hogy a lábamban előbb elfárad az izom mint a "tüdőm". Fehérje minden edzés után megy, és a táplálkozás is elfogadható szinten van. Persze a futás, edzés füvön megy minőségi futócipőben. Mit tudnátok ajánlani hogy a csontok, ízületek rendbe jöjjenek, és mi lehet az izomfáradtság oka?

válasz
2017-03-22
Szia!

Ha fáj valamelyik ízület, akkor a személyes kedvencünket ajánlanám figyelmedbe, a WOD Crusher NEM Forte-t: nem hallottunk még olyanról, akinek ne segített volna. Ha biztosra akarsz menni, akkor egy Collagen Liquid-del még kiegészítheted.
Az izomfáradtság oka szerintem egyszerű: szerintem simán sokkal jobb a tüdőkapacitásod, így a lábad hamarabb fárad el. Futkorászás előtt letolhatsz egy adag BCAA + Glutamine Xpress koktélt, de megpróbálkozhatsz a futók kedvencével, a Citrulline Malate-tal is.