Vitamin E (100 g.k.)

 / 3.3 3 vélemény
Vitamin Station Vitamin E 100 g.k.
Ár: 2 390 Ft
Egységár: 23,90 Ft/g.k.
Darabszám:
Kosárba teszem


Termékleírás összecsukása »

Vitamin E

Az E-vitamin (más néven tokoferol) egy zsírban oldódó, különösen nagy fontosságú antioxidáns vitamin. Könnyen oxidálódik, napfény, vagy levegő hatására károsodhat.

Egy kiadós edzés után is megnövekszik szervezetünkben a szabadgyökök mennyisége. Ez tehető felelőssé a sérülésekért, a fáradságért… Ennek ellensúlyozására természetes módon antioxidánsokat kezdünk termelni. Egy kimerítő edzés után meggyorsíthatjuk a regenerációs folyamatokat, ha antioxidáns étrend-kiegészítőket alkalmazunk.

Miért fontos?

Az E-vitamin jótékony hatású lehet az ideg- és keringési-rendszerre, a bőr- és a haj állapotára, javítja a sebgyógyulást, és a szexuális életminőséget is kedvezően befolyásolhatja.

Ez a sokoldalú vitamin nélkülözhetetlen szerepet tölt be az oxidációs folyamatokban. Napjaink civilizációs életvitele, a stressz, a szennyezett levegő, a dohányzás az élelmiszer-adalékok, a sok telített zsiradék fogyasztása alaposan próbára teszik szervezetünket…

Mi is az az oxidáció, és miért káros a sok szabadgyök?

Az élethez szükséges energiát a táplálékok elégetésével nyerjük. Ezeket nevezzük oxidációs folyamatoknak. A táplálékok oxidációja során természetes úton is keletkeznek szabadgyökök, melyeket a jól működő szervezet közömbösíteni tud. A szabadgyök-képződés mértékét jelentősen befolyásolják az életmódbeli-, és a környezeti tényezők.

Sejtjeinkben a részecskék páros számú elektronokból álló kötésekkel kapcsolódnak össze. Ez adja a molekula stabilitását. Vannak azonban olyan molekulák, melyek páratlan számú elektront tartalmaznak. Ezeket hívjuk szabadgyököknek. Nagyon labilisak, és úgy törekszenek a stabil állapotra, hogy mindenhonnan elektront próbálnak rabolni, károsítva ezzel a körülöttük lévő szöveteket. Leginkább a sejtmembrán molekulái vannak a veszélynek kitéve, mert nagyon sérülékenyek, és egy ilyen „akció” során könnyen elveszítik elektronjukat. A sejtmembrán károsodására a sejt széteshet, így károsodnak a szövetek. Ez a folyamat tehető felelőssé az öregedésért és a daganatos megbetegedésekért.

"A szabad gyököket féken tartva az antioxidánsok jelenthetik az élet és a halál közötti különbséget, emellett befolyásolják, milyen gyorsan és mennyire öregszünk ... Az emberi szervezetben játszott szerepük egyszerűen csodálatos"
(Lester Packer)

Antioxidáns védelem

Az antioxidáns vitaminok különböző hatásmechanizmussal védik meg szervezetünket a szabadgyököktől: egyesek átadják hidrogénjüket, így stabilizálva a „gyökállapotot”, egy kevésbé reaktív vegyületet képeznek. Mások feláldozzák magukat az oxidácóra, vagy egyéb antioxidánsokat regenerálnak.

Antioxidáns tulajdonsággal bíró vitaminok a C-vitamin, az A-vitamin előanyaga: a béta-carotin, illetve az E-vitamin.

Mindegyik nagy hatékonyságú védelmi szerepet tölt be a saját posztján (immunvédekezés, sejtmembrán-védelem, szabadgyökök).

Szervezetünk nem képes előállítani ezeket a vitaminokat, ezért kizárólag külső forrásból tudjuk fedezni a szükségletet. Táplálékunk E-vitamin mennyisége nagyjából attól függ, mennyi, és milyen minőségű zsiradékot tartalmaz. A telítetlen növényi olajok nagymértékben tartalmazzák. Gazdag E-vitamin forrást jelentenek a csíráztatott magvakból hidegen sajtolt olajok, az olajos magvak és a teljes kiőrlésű gabona-félék. Ezekből a táplálékokból a megfelelő E-vitamin mennyiség elfogyasztása azonban problémát okozhat magas kalóriatartalmuk miatt. Érdemes ezért étrend-kiegészítő pótlást alkalmazni.

A Vitamin Station természetes E-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítője védelmet nyújthat sejtjeinknek a káros oxidatív folyamatokkal szemben, így számos betegség kialakulásának kockázatát csökkenthetjük. Túladagolásból eredő betegségét nem ismerjük.

Termékleírás összecsukása »



Kérdések

Kérdés
2019-09-19
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a következő dilemmával kapcsolatban: Folytassam tovább a tömegnövelést a megszokottak szerint vagy jöjjön a diéta?
Nagyjából 3-4 hónapja álltam le a rendszeres edzéssel,előtte 1,5 éven keresztül tömegnövelő étrendet és súlyzós edzést követtem,aminek viszonylag szép eredménye is lett. Na most ebben az elmúlt 3-4 hónapban kajára mit sem figyelve,bulizva,italozva töltöttem a napokat....aminek meg is lett az eredménye:kilókkal együtt a zsírpárnák is megnőttek(has,comb,fenék tájon főleg),teljesítményem jelentősen romlott,izomtömegem is megcsappant. Nem tudom miért történt ez a pálfordulás az életvitelemben,tudom butaság volt,de most ezen próbálnék változtatni.21 éves fiú vagyok 187 cm-el és 89 kg-val. Az eddigi edzéseim száma heti 3x alkalom volt. A kaja része pedig 1 napra lebontva: ch:5gr/tskg,fehérje:2gr/tskg és a zsír/rost/vitamin fogyasztás is rendben volt.
Ezeket ismerve mit ajánlatok/javasoltok a fenti kérdésemre? Mindkettő választás mellett lenne érvem,de mivel elég bonyolult ez a kezdeti döntés ezért kérném a segítségeteket. Viszont ez már magán jellegű probléma,de rettentően zavar a nagyobb has/comb plusz a megpuffadt arc. Nem biztos,hogy a ti döntésetek ezt befolyásolja,de azért jobb ha tudtok róla :D
Másrészről bármit is ajánlotok és kezdek majd bele abba,az elején érdemes mondjuk 1 hónapig megint egy átmozgató edzést végezni?

Előre köszönöm a választ!

válasz
2019-09-24
Szia!
Mindenképp kezdj újra edzeni, legalább heti 3x. Nem baj, hogy beleszaladtál egy ilyen 3-4 hónapba, mert mindig emlékeztetni fog arra, hogy soha nem hagyd abba az edzést, és csínján bánj a bulizásokkal.
Szerintem az első cél legyen az, hogy oda visszajutsz, ahol anno abbahagytad. Ha az működött, akkor ne nagyon változtass, maximum annyit, hogy figyelj oda jobban a táplálkozásra, hogy mikor és MIT eszel. Jó minőségű kajákat egyél: tojás, csirkemell, pulykamell, sovány marha, jó minőségű hal, rizs, bulgur, brokkoli, túró. Próbálj elmenni abba az irányba, hogy a fehérje domináljon a kajádban, ne a ch.
Ha edzel, edzés végén 30 percet aerobozz, max. 120-as pulzuson, de ez egyénfüggő, lényeg, hogy alacsony legyen, ne legyen túl magas, de ezért érezd, hogy haladsz. Vagy, reggel éhgyomorra fél óra ebből, talán ez a keményebb, de hatékonyabb.
3 óránként egyél, ha nincs mit illetve edzés után igyál fehérje turmixot (pl. 100% Whey).
Egy jó multivitamint is szedj mindenképpen: Multivitamin for Men
Illetve mehet egy kis zsírégetés 2 fajta termékkel: Super Fat Burner, L-Carnitine 100.000 Liquid

Sok sikert és ne hagyd abba!

Vevővélemények

Jó kiegészítő
2015-05-31
Vita Complexemet egészítem ki vele. Napi 1 szemmel sokáig elég, ennyi pénzért nagyon jó vétel.