Agyhalál: Magnézia-rejtély

 / 2.6
Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

A fehér por vagy porból préselt kocka sok teremben nem megengedett, de ahol igen, ott egyre lelkesebben használják. Megpróbáljuk megfejteni, hogy miért.


A magnézia-kockát vagy port a tenyér csúszásmentesítésére használják erősportolók. Itt konkrétan erőemelőkről és súlyemelőkről érdemes beszélni, aki bazi nagy súlyokat mozgatnak.

Nyilvánvaló, hogy nagy súlyoknál - például versenyen végzett gyakorlatnál - nagyon nem mindegy, hogy kicsúszik-e az ember kezéből a rúd.

Ehhez képest azonban nem értem, miért használják a teremben a gyíkok. Mert a 200 kilós felhúzásokat nem nagyon látjuk, ellenben az orrba-szájba magnézia használatot igen. (Mégpedig abból, hogy sajátot nem vesznek, de tőlünk tarhálnak.)

A magnéziának a versenyszintű felhasználáson kívül ugyanis csak hátrányai vannak.

A helyzet nagyon egyszerű: maradjunk annál, hogy felhúzás. Tegyük fel, hogy valakinek nem megy, mert kicsúszik a kezéből a súly. Itt azt kéne megérteni, hogy egyszerűen gyenge a fogása - a fogáserősség fejlesztését pedig pont kiküszöböljük azzal, ha magnéziát, gurtnit, kampót és egyebeket használunk ahelyett, hogy annyi súllyal edzenénk, amennyivel ténylegesen bírunk. Tehát nem engedjük, hogy a megfelelő súllyal végrehajtott felhúzás megerősítse a fogásunkat is, hanem egóedzeni próbálunk minél nagyobb súllyal, amit tulajdonképpen nem bírunk el. Tök mindegy ugyanis, hogy melyik ponton, melyik izomnál nem vagyunk elég erősek egy gyakorlathoz.

%
55 gr. 
 / 4.7
21%   890 Ft  
700 Ft

A felhúzás komplex gyakorlat: nem csak a hát- és lábizmok, hanem a kar is fontos szerepet játszik.

Gondolom érthető az, hogy ha az ember hátizmai nem bírnak el egy adott súlyt, akkor nem kell azzal a súllyal edzeni. Ez ugyanígy van a mozdulatban részt vevő többi izomnál is: ha a karod nem bírja el, szintén nem kell akkora súllyal húzni. Ha nem tudsz futni, tök mindegy, hogy a lábad nem bírja, vagy a tüdőd a végeredmény az, hogy nem tudsz futni.

Félre kell tenni szépen az egót és akkora súllyal edzeni, amihez nem kellenek segédeszközök: magnézia, kampó, exoskeleton, toronydaru. Akkora súllyal kell edzeni, amit normális tempóban, nem rángatva, kontrolláltan elbírunk. Így meg fog erősödni a fogásunk is.

Természetesen megvan a magnézia használatának a módja, helye és ideje, de ez nem 70 kilós felhúzás és fekvenyomás magasságában van.


Kapcsolódó cikkek
Magnéziumból található a szervezetben messze a legkevesebb a makroelemekhez tartozó ásványi anyagok közül. Egy átlagos felnőtt teste mindössze 25-30 gramm magné...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!