Áfonya

A tőzegáfonyát (Vaccinium macrocarpon) számos betegség kezelésére is alkalmazták, beleértve a húgyúti fertőzéseket is. Egy csésze tőzegáfonya 14mg C-vitamint, 50 IU A-vitamint, 71 mg káliumot, és csupán 12 gramm szénhidrátot tartalmaz. Savassága miatt ideális az alacsony szénhidráttartalmú diétákhoz. A savtartalmú ételek csökkentik a táplálék glikémiás indexét, ami végső soron segít kordában tartani az inzulinszintet.

A vörösáfonya (Vaccinium vitis-idaea) igen gazdag antioxidánsokban (antocianidinek, tanninok), melyek védik szervezetünket a káros oxidációs folyamatoktól, óvják testünket az öregedéstől. Az antioxidánsokkal megelőzhetők krónikus betegségek, mint az érelmeszesedés, koleszterinlerakódás, szívinfarktus, bőrproblémák kialakulása, rák keletkezése, memóriazavar. Az antioxidáns vitaminok – mint az E-vitamin, béta-karotin, és 30-40 mg/100g C-vitamin – fokozzák a hatását. De nátriumot, foszfort, káliumot, kalciumot, vasat, magnéziumot, mangánt, cinket, ként is tartalmaz.